Junák - český skaut, středisko Šedého vlka Broumov, z.s. 523.06

Zdelov 2005

Sobota 2.7.

Jako obvykle každý rok, i letos jsme se sešli okolo 6,30h u klubovny,kde jsme odložili svá zavazadla (povětšinou kufry a cestovní tašky), abychom je kolem 15.-16.h zase vybalovali, nyní už v čerstvě postavených stanech.Než se takto stalo museli jsme vykonat spoustu práce.Po dlouhé, leč zábavné cestě autobusem i vlakem...

...jsme stanuli na nádraží v Kostelci nad Orlicí. Odtud jsme rychlým krokem zdolali cestu dlouhou přibližně 6 km...

Poté jsme stanuli na kopci nad loukou, kde měl už za pár desítek minut stát náš tábor. A takto se rozdělily úkoly.Holky s chlapeckou pomocnou sílou zaskočili pro vodu,někteří se podíleli na zkulturňování kuchyně,jiní na přípravě samotné večeře. Někdo takové štěstí ovšem neměl, a tak (hlavně kluci) stavěli stany a starali se o vše okolo. Za pět hodin již byla první fáze stavby hotova...

Následovala večeře...

...první večerní nástup a rozdělení hlídek, večerní hygiena a večerka.

Neděle 3.7.

Jelikož byla neděle,tak budíček byl v 8.00h. Po snídani následoval nástup a na něm jsme se dozvěděli většinu informací k nastávajícím 14 dnům. Hlavní změna oproti minulým letem bylo, že služba už nebyla buď vyloženě dívčí či vyloženě chlapeckou záležitostí, nýbrž služby v kuchyni byly smíšené.
Holky měly sraz po nástupu opodál tábora, kde jsme se i my dozvěděly náš konkrétní táborový program...

Po svačině jsme šly prověřit naši fyzickou zdatnost.Ve skoku dalekém zvítězila Vlčice,ve člunkovém běhu Lentilka, v propnutí nohou a dotknutí se země zvítězila Lentilka, V sestavě:stoj,leh na břiše, stoj,leh na zádech, stoj se o prvenství dělí Lentilka, Šmoulinka a Cvrček.

Nedlouho po našem příjezdu jsme si udělali táborák na přivítanou.

Po zbytek tábora jsme si povětšinou užívali. Každý den měl většinou tento scénář: budíček v 7:00h, snídaně, program č.1.,svačina 10:30h, program č.2 ,13:00h oběd, polední klid, program č.3, přesnídávka v 15:30h , program č.4, večeře v 19:00h, 19:30 nástup, 21:30 hygiena, 22:00večerka.
V tomto duchu pokračoval celý tábor.Ze začátku jsme se sice všichni museli starat o zdokonalení tábora a okolí...

...v případě služby i o naše hladové krky...

...ale přesto jsme se náramně bavili. O poledním klidu nebo večer jsme se koupali v potoce za táborem, z čehož máme krásné zážitky.

Program holek i kluků byl podobný.Holky pokračovaly v učení hlaholice, při čemž jsme každý den ráno po nástupu poslouchaly překrásné vysvětlování historických souvislostí od Dana, který má dějepis v malíčku.

Kluci pokračovali ve zdokonalování svých mečů na závěrečný souboj, které dostali na noční výpravě v lese,

někteří se zabavili i manuální prací ve společném stanu, kde jsme trávili spoustu času především za deštivých dnů.

Když se vyjasnilo a bylo nesnesitelné vedro, šli jsme se osvěžit na místní koupaliště, kde se nám velmi líbilo...

...i když cesta zpět nebyla jednoduchá...

...koupaliště nám ale nestačilo, a tak jsme jako obvykle, i letos uspořádali výlet na Smetanu, což je překrásné jezírko v lese.Tam jsme se vyřádili, topili,zahrabávali do písku, nebo se jen tak opalovali...

Na začátku druhého táborového týdne k nám přijel člen polického střediska-Honza...

Setrval s námi téměř až do posledního dne. Tato věru statná posila se účastnila především chlapeckého programu.

Z ostatních neméně vyznámných akcí nesmíme zapomenout na jednodenní výlet do středověkého skanzenu v Uhřínově, kde si všichni mohli vyzkoušet výrobu látek od zpracování lnu až po samotné tkaní, výrobu mouky, rozdělávání ohně, pečení placek v peci...

...a vyzkoušet si i dobové oblečení...

Podívat jsme se byli i v replikách chýší (a neměli to lidé lehké)...

Proběhlo i několik bojovek v lese...

...a nesměly chybět ani jiné zábavy a dovednosti...

...Matěj za to nemůže ( nebo na je pravdo dobrý střelec-70m)...

Když se táborové dny nezadržitelně blížily k těm, které měly patřit k těm posledním zažili jsme i chvíle strachu na stezce odvahy.Poslední večerní nástup byl věnován táborovým oceněním jednotlivců,poté už jen táborák na rozloučenou...

Naposled jsme ulehli do našich stanů a už tu byl onen osudný den 16.7.Nezbývalo nám nic jiného,než přenechat tábor vlčatům a světluškám...